Onze plechtige belofte vertelt je precies hoe wij met jouw privacy omgaan. Daar zijn wij heel duidelijk over, zodat jij weet waar je aan toe bent.
Email marketing
Het eerste waar je op mag rekenen is dat jou gegevens veilig zijn bij ons. We delen je gegevens met niemand. Nu niet en ook in de toekomst niet. Als je je aanmeldt voor onze email lijst dan ga je automatisch akkoord met alles wat op deze pagina vermeld staat. In ruil daarvoor krijg je waardevolle content van ons terug.
Om je goed van dienst te kunnen zijn maken wij gebruik van marketing automation. Dit betekent dat je automatisch email van ons kunt krijgen nadat je een bepaalde actie uitvoert.
Voorbeeld: je meldt je aan voor een gratis e-book met een aantal oefeningen die je helpen een gelukkiger leven te leiden. (dat e-book bestaat niet, maar nu ik over nadenk is het wel een goed idee – al zeg ik het zelf) Maargoed, na het aanmelden krijg je een mail om je email adres te bevestigen. We willen namelijk geen email sturen naar mensen die daar niet om gevraagd hebben, daarom is dit noodzakelijk.
Vervolgens bevestig je je email en verwacht je een ebook. En dat is precies waar email automation voor nodig is. Op het moment dat je je email adres bevestigd wordt de email met het ebook automatisch verstuurd.
Een week later zou je een mail kunnen krijgen met de vraag hoe het gaat met de oefeningen. Stel nou dat daar drie linkjes of knoppen met antwoorden in staan. Hoe fijn is het dat wanneer je op het voor jouw juiste antwoord klikt en meteen een video toegemaild krijgt om je verder te helpen? Email automation is dus niets engs, maar soms wel noodzakelijk of handig.
We zullen je nooit een overvloed van email sturen. We hechten namelijk veel meer waarde aan een goede relatie met de bezoekers van onze website. En mocht je er onverhoopt genoeg van hebben dan kun je je met een klik op de link onder aan de email afmelden. Let wel op dat er verschillende email lijsten gebruikt worden. Het kan dus zijn dat je op de lijst staat voor het ebook en onze wekelijkse update. Als dat zo is, dan zou je je voor beide lijsten apart af moeten melden.
We organiseren onze email op deze manier omdat sommige mensen mail over drie onderwerpen willen, anderen juist alleen maar van onderwerp 1 en weer anderen van onderwerp 1 en 3. De intentie hierachter is dus om iedereen zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Data verzamelen
Wij maken gebruik van marketing tools zoals de Facebook pixel en Google Analytics. Met deze tools kunnen we alleen op een algemeen niveau gebruik maken van data zonder deze verder in te zien. We zien dan bijvoorbeeld hoe vaak een bepaalde pagina bezocht is. En met de Facebook pixel wordt duidelijk hoe succesvol een Facebook campagne is. En dat is alleen te meten als er op de bedankpagina een pixel staat. We gebruiken natuurlijk ook onze email marketing software waarmee gegevens (onder andere je naam en email) verzameld worden.
De gegevens die we verzamelen bieden ons inzicht in waar de interesse van onze bezoekers naar uit gaat. Waarom willen we dergelijke informatie weten? Stel nou dat uit meetgegevens blijkt dat 20% van de mensen die hun boodschappen bij winkel A doen iets bij ons koopt en van de klanten van winkel B maar 0,5%. Dan is het voor de hand liggend dat onze marketing campagnes zich richten op mensen die hun boodschappen bij winkel A doen. Op deze manier worden meer mensen bereikt die ook echt interesse hebben in onze producten en diensten.
Voor ons is dat van levensbelang, want zonder inkomsten kunnen wij deze website niet in de lucht houden en onze doelen niet bereiken. En dat betekent dus dat we eigenlijk geen keuze hebben als we zoveel mogelijk mensen willen helpen. En uiteindelijk is dat waar het voor ons om draait: zoveel mogelijk mensen helpen. En of dat nou mensen zijn die wel of geen klant bij ons zijn maakt ons niet uit.
Ook zijn we op deze manier zijn in staat onze bezoekers een website te geven die beter aansluit bij hun interesses. Het is nou eenmaal makkelijker om artikelen te plaatsen die gewaardeerd worden als je weet waar de interesse van je bezoekers ligt. En dat is ook iets wat we willen: een betere website met informatie waar mensen echt interesse in hebben. Alleen op die manier kunnen we ons doel bereiken.
AVG
De Algemeene Verordering Gegevensbescherming legt de rechten van ieder persoon vast waar het om het vastleggen van persoonsgegevens gaat. Meer informatie daarover vind je op de pagina van de Autoriteit Persoonsgegevens. Door op deze pagina duidelijkheid te bieden over hoe wij met persoonsgegevens omgaan en waarom we dat doen voldoen wij aan de AVG. Mocht je denken dat we iets over het hoofd gezien hebben dan horen we dat graag van je via het contactformulier. Je feedback wordt erg op prijs gesteld.